Friday, June 19, 2009

"SAYA TETAP BERTAHAN"

A song that was sung by Palestinians..Try to feel it and think ..
Do we pray for them everyday after solah?
Do we pray for allah to give them strenghtness and favour?
Do we pray the victory of Islam ?..
If done Alhamdulillah..If not ,Please do...They need help and prayers from us..
please do..

this is the song

Saya tetap bertahan,

Saya tetap bertahan ,dengan teguh, saya tetap bertahan,
Di tanah air sendiri,saya tetap bertahan,
Sekiranya mereka merampas roti saya,saya tetap bertahan,
Sekiranya mereka membunuh anak-anak saya ,saya tetap bertahan,




Jika mereka menghancurkan rumah saya,oh rumah saya
Di bawah bayangan dinding-dindingmu, saya tetap bertahan,


Dengan kebanggaan,saya tetap bertahan,
Dengan sebatang kayu,dengan sebilah pisau,saya tetap bertahan,
Dengan sehelai bendera di tangan ,saya tetap bertahan,
Dan sekiranya mereka memotong tangan dan bendera itu,

Dengan tangan yang satu lagi saya tetap bertahan,
Dengan kebun dan ladang ,saya tetap bertahan,
Dengan keazaman dan kepercayaan ,saya tetap bertahan,



Dengan kuku-kuku dan gigi saya tetap bertahan,
Dan sekiranya kecederaan di badan saya bertambah,
Dengan kecederaan dan dengan darah saya tetap bertahan....




This song was taken from book of "DARI BEIRUT KE JERUSALEM"

No comments: