Thursday, October 14, 2010

rindukan dia yang dulu~

Aku rindukan dia yang dulu
Dia yang selalu bersemangat
yang selalu berfikiran positif
yang dapat bagi motivasi pada diri sendiri
apabila dtimpa masalah..
dia yang amat dekat pada tuhannya
setiap detik digunakan untuk memadu kasih dgn Allah
kelazatan bersama Allah tidak dapat digambarkan dengan perkatan
dan tak dapat dikecap dengan mulut
hanya dapat dirasai oleh hati2
orang yang beriman dan bertaqwa pada Allah katanya
kemanakah kau menghilang?
Aku sangat merindui dirimu yang dahulu


Aku tercari-cari
aku tertanya-tanya
Mungkinkah kepantasan masa yang berlalu
merubah dirinya?
Mungkin masih dihimpit masalah2 dulu yang masih belum selesai?
Mungkinkah kedewasaan merubah dirinya?
Mungkin..

Tapi aku percaya dia takkan mudah menyerah kalah
aku kenal dirinya
selalu mencari jalan keluar dalam setiap kesukaran.
Dirinya selalu berkata ingat Allah selalu
ingatlah Allah sewaktu senang dan susah
Insya Allah, Allah pun akan ingat kat kiter sewaktu susah
ingat Allah sentiasa bersama orang2 yang sabar
kata2 masih terngiang2 kat telingaku

Katanya lagi jalan yang dia dah pilih nie memerlukan
pengorbanan yang tinggi
bukan namanya perjuangan jika tidak diuji
dengan bayaran peluh, wang, masa, jiwa, raga, keluarga ,
akademik, kerenah manusia, masalah hati dan sebagainya

Tapi dia selalu kata kalau niat kiter betul2 ikhlas
dan nak dapat redha Allah, Insya Allah
Allah permudahkan..
Allah akan tunjuk jalan..
yang penting kita usaha, ikhlas n mintak betul2 dgn Allah

Aku tahu dia masih kuat seperti dulu..
mungkin tenggelam di sebalik jaringan masalah2 yang tidak putus2
aku yakin dia for sure akan kembali seperti dulu biiznillah
Aku doakan dirimu kembali seperti dulu
aku rindu sangat nak melihat dirimu yang dulu
janji ek?

No comments: